F1

F1 Tarihinin En Dramatik 10 Son Tur Olayı

Formula 1 yarışları yaklaşık olarak 50-60 turluk olsa da sıralamayı sadece son turdaki konumunuz belirler. Son tura kadar çok dikkatli bir şekilde yola devam etseniz de bir hatanız sizi yarıştan edebilir ya da sizin hatanız dışında araçta bir sıkıntı olabilir. Pilotların ve takımların kişisel ve mekanik dayanıklıkları ile yüzleştikleri bu sporda bazen son turda şampiyonluk kazanılırken bazen de büyük hayal kırıklıkları olabilir. Formula 1 tarihinden seçtiğimiz en dramatik 10 son tur anını sizinle paylaşıyoruz.

Be Plus

10- Mansell’in Direnişi

İlk başta bahsettiğimiz kişisel ve mekanik dayanaklılık olayı 1984 Dallas GP’sinde tam olarak yaşandı.  Teksas’da Temmuz ayında yapılan bu yarış tahmin ettiğiniz üzere yüksek sıcaklık sebebi ile çok zorlu bir hale geldi. 26 aracın start aldığı yarışta sadece 8 araç yarışı bitirebildi. Bu yarışta Mansell’i özel yapan ise yarış bittiğinde liderin 1 tur gerisinde olan Mansell finişe metreler kala vites kutusunda problem yaşadı. Anlık reaksiyon ile araçtan inerek aracı finişe itmeye çalışan Mansell birkaç saniye sonra sıcaktan bayıldı. Ama sonuç olarak yarışın %90’ını tamamladığı için 6.oldu ve puan almayı başardı.

9- Santimetreler ile Senna

Formula 1 kariyeri boyunca hiçbir zaman pes etmememiz gerektiğini söyleyen Senna, 1986 İspanya GP’sinde bunu bize göstererek santimetreler ile yarışı kazandı. Yarışı lider götüren Mansell’ın arkasında son tura giren Senna, son 2 virajda rakibini yakalayarak finiş düzlüğünde rakibine atağını yaptı ve sadece 0.014 saniye farkla rakibi Mansell’ın önünde yarışı bitirdi.

8- Bakü ve Bitmeyen Olaylar

Küçük bir istisna ile son turu değil de son iki turu ele aldığımız 2021 Bakü yarışında Max Verstappen’in son 2 tur kala kaza yapması üzerine kırmızı bayrak çıktı ve yarış askıya alındı. Sonrasında ise geriye kalan iki turun kısa bir yarış halinde devam etmesine kara verildi. Yarışa 2.sıradan başlayan Hamilton ilk virajda dönemedi ve kaçış alanına doğru gitti. Sonrasında gerilere düşen Hamilton yarıştan puansız ayrıldı. Hamilton’un sıra kaybetmesi üzerine Perez kariyerindeki 2.galibiyetini almış oldu.

7- Raikkonen ve Kaçan Şampiyonluk

2005 yılında Mclaren çok hızlı bir araç yapsa da araç dayanıklılık anlamında griddeki diğer araçlara oranla epey kötüydü. MP4-20 Mclaren aracı çoğu yarışta Raikkonen’e zor anlar yaşattı. Sezonun 12. Yarışı olan European GP’sinde son turlara girildiğinde Raikkonen’in sağ tekeri çok fazla titriyordu. Son turun ilk virajında aracın süspansiyonu daha fazla dayanamadı ve kırıldı. Bu kazadan sonra Fernando Alonso ilk sıraya yükseldi ve yarışı kazandı. Bu olay 2005 sezonunun en büyük dönüm noktalarından birisi oldu.

6- Patlak Lastik ile Galibiyet

2020 sezonunun belki de en kaotik yarışlarından bir tanesi olan Britanya’da son 2 tur kala Mercedes pilotu Valtteri Bottas’ın lastiği patladı. Bu olay sonrasında pilotlarının tehlikeye atmak istemeyen Red Bull, Verstappen’i pite aldı. Verstappen pitten çıktıktan hemen sonra ise 9. virajda Lewis Hamilton’un lastiği patladı. Verstappen ne kadar çok zorlasa da hemen önce yaptıkları pitten dolayı açılan fark nedeni ile Hamilton’u yakalamayı başaramadı. Bu ilk bölümü sıkıcı, son 2 turu ise efsane olan yarışı Lewis Hamilton kazandı.

Bu kategoride ilginizi çekecek başka yazılar da var... / Kaçırmayın.

5- Pitte Kazanılan Zafer

İki büyük efsane ismin şampiyonluk mücadelesi verdiği 1998 sezonunda çok fazla dramatik an yaşandı ama bizim incelediğimiz olay son turda, pitte kazanılan zaferdi. Britanya’da gerçekleşen yarışta Michael Schumacher yarışın sonlarındaki güvenlik aracı arkasında Alexander Wurz’u geçtiği için 10 saniye dur-kalk ceza aldı. Yarış tekrar başladığında sadece 2 tur kalmıştı ve Schumacher, Hakkinen’in önünde liderdi. Ferrari pit ekibi son turda Schumacher’i cezasını çekmesi için pite aldı ama Schumi Ferrari garajına gelene kadar pit içerisinde “finiş çizgisini” geçti. Hakkinen’in yarışı kazandığı düşünülse de Ferrari, FIA’ya cezayı  yanlış bir şekilde verdiklerini söyledi. Mclaren çok fazla itirazda bulunsa da yarışın galibi Schumacher olarak tescillendi.

4-Mercedes’de Takım İçi Kaza

2016 yılında rakiplerine oranla daha dominant bir araç üreten Mercedes’deki tek problem iki pilotunun da kazanmak için her şeylerinin ortaya koymalarıydı. En büyük rakipleri birbirleri olduğu için bu iki pilotun kaza yapma ihtimalleri de bir o kadar yüksekti. Avusturya’da son tura girdiğimizde Rosberg rakibi Hamilton’un önünde liderdi. 2.virajda içerde kalan Rosberg avantajlı olmak için virajı biraz geç dönmek istemesi üzerine dışarda kalan Hamilton, Rosberg’in ön kanadını kırdı. Bunun sonucunda Hamilton, aracında pek hasar olmadığı için yarışı kazandı ama Rosberg’in ön kanadının aracın altına girmesi üzerine onu epey yavaşlattı. Bu kaza sonrasında Verstappen ve Raikkonen, Rosberg’i geçerek 2. ve 3.oldular. Rosberg ise son tura lider girdiği yarışı 4.olarak tamamladı.

3-Son Turda Lider Kimi Raikkonen 

f1son10tur-1

2005 sezonundaki en iyi yarışlardan bir tanesi olan Suzuka GP’sinin sıralama turlarında çoğu pilot sıkıntı yaşadı. Bunlardan bir tanesi olan Kimi Raikkonen yarışa 17.sıradan başladı. Startta çok fazla sıra kazanan Raikkonen, Mclaren’in uyguladıkları strateji sayesinde ön gruba epey yaklaştı. Yarışın sonlarına doğru Mclaren, Raikkonen’i pite aldı ve diğer pilotlara göre daha az benzin yükü ile piste geri gönderdi. (Eski yıllarda kullanılan yakıt ikmali ile takımlar daha detaylı strateji yapabiliyordu. Deposunda daha az benzin olan araç diğer araçlardan daha hafif olduğu için daha hızlı olabiliyordu.) Bunun sonucunda Raikkonen üst üste en hızlı turları attı. İlk olarak Schumacher ve Alonso’yu geçen Raikkonen, son turda lider Fisichella’yı yakaladı ve ilk virajda atağını yaparak geçti. Son turda yaptığı bu geçiş ile Raikkonen damalı bayrağı ilk sırada gören pilot oldu.

2- Yağmurlu Yarışın Galibi Button

Yağmurlu yarış dediğimizde aklımıza ilk gelen yarışlardan biri olan 2011 Kanada Grand Prix’i çok olaylı geçti. Yağmurun hüküm sürdüğü yarışta her tur çok heyecanlı ilerledi. Yarışa lider olarak başlayan Sebastian Vettel bu kadar olay olmasına karşın son tura kadar liderliğini sürdürdü. Son tura girildiğinde lider Vettel tam yarışı kazanacaktı ki 6.virajda yaşadığı kontra ile pist dışına taştı. Hemen arkasındaki Button bu hatadan yararlanarak bu kaoslu yarışı kazandı.

1- Son Virajda Şampiyon Hamilton

Diğer yarışlardan farklı olarak bu yarış bir turu değil sadece bir virajı ele alıyor. Bahsettiğimiz yarış tahmin ettiğiniz üzere 2008 Brezilya GP’si. Bu yarışı özel kılan en önemli pilotun Timo Glock olduğunu söyleyerek yarışı anlatmaya geçiyoruz. 63.turda hafif bir şekilde yağmur yağması ve bunun artacağı düşünülmesi üzerine çoğu pilot pite gelerek geçiş lastiklerini taktılar. 69.tura girildiğinde ise yağmur şiddetini arttırdı ve pilotları epey zorlamaya başladı. Bu süreçte ise Glock pite gelmeyerek lastiklerini değiştirmeyen isimlerden bir tanesi oldu. Glock pite gelmediği için artan yağmur ile diğer pilotlardan çok daha yavaş turlar atıyordu ama pite gelecek olursa da puan barajının altına düşecekti. Son 2 tura girildiğinde Sebastian Vettel, Hamilton’u geçerek 5.sıraya yükseldi. Son tura kadar bu şekilde giden yarışta Felipe Massa yarışı ilk sırada tamamladı, eğer bu sıralama ile yarış sonlanırsa Massa şampiyon olacaktı ama Glock ilk önce Vettel’e sonrasında ise “son virajda” Hamilton’a geçildi. Bunun sonucunda Lewis Hamilton sadece 1 puan ile şampiyon oldu.

İzzet Emir Töngü

NBA Maçlarının TV Programı, Skorlar ve Sonuçlar

Bu kategoride ilginizi çekecek başka yazılar da var... / Kaçırmayın.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu

Reklam Engelleyici Algılandı

Reklam engelleyici