Hayallerin Peşinde: Esteban Ocon
steban Ocon, 17 Eylül 1996 yılında Fransa’nın Normandiya bölgesinde Evreux’ta dünyaya geldi. Formula 1 pilotlarının genellikle varlıklı ailelerden çıktığı bilinir. Esteban Ocon için ise bu durum tam tersiydi. Esteban Ocon’un babası tamircilik yapıyordu. Aile, ortalama sayılabilecek bir hayata sahipti. Babasının mesleği tamircilik olunca Esteban için motorlu vasıtalarla tanışmak kaçınılmaz olmuştu. Esteban Ocon’un bu motorlu araç sevgisi ilerledi ve hayallerini yarış pilotu olmak üzerine kurmaya başladı. Bu işe gönül veren çoğu kişi gibi onun da idol olarak gördüğü bir isim bulunuyordu. Esteban Ocon’un çocukluk döneminin geçtiği yıllara baktığımızda da bu isim daha çok kendini belli ediyordu. (Michael Schumacher).
Esteban’ın hayallerini önemseyen ve bu konudaki ciddiyetini gören ailesi, ellerinden gelen desteği verme kararı aldı. Esteban’ın ailesi, kaldıkları evi ve babasının tamircilik yaptığı alanı satarak oğulları için büyük bir fedakarlık yaptı. Yaklaşık üç yıl kadar karavanda yaşadılar ve Esteban’ı Avrupa’nın her yerindeki karting yarışlarına götürdüler. Kendilerini zora sokmalarına rağmen oğullarına bu desteği verdiler. Bunun öncesinde Esteban Ocon da ailesine bu konuda ne kadar ciddi olduğunu ispatlamıştı. Daha 10 yaşındayken Fransız Minim Şampiyonası’nda yarışmaya başladı ve 14 yaşındayken Renault ekibiyle olan yakınlığıyla bilinen şirket Gravity Sports Management ile anlaşma imzaladı. Birçok karting turnuvasında başarılı oldu. Artık ilerlemenin vakti gelmişti.
2012 yılında Esteban 16 yaşındaydı Eurocup Formula Renault serisinde yarıştı ve seriyi 14. olarak tamamladı ama istediğini almaya kararlıydı. Bir sene sonra seride yeniden yarışan Ocon, üçüncülüğü almayı başardı. Bir senede gösterdiği bu gelişim, takımların dikkatini çekmişti ve 2014 yılında Esteban Ocon, FIA Formula 3 Şampiyonası’nda yer alacaktı. Prema Powerteam ile harika bir sezon geçiren Ocon, Formula 3’ü birinci olarak tamamladı. 33 yarışta 9 zafer ve 15 pol pozisyonu elde etmişti. Aynı sene Lotus F1 takımında test sürüşlerine başladı.
2015 yılında Esteban Ocon GP3 serisinde yarışıyordu. Aynı zamanda da Sahara Force India takımında test sürüşlerinde yer alıyordu. Bu sefer de Art Grand Prix ile GP3 şampiyonluğunu kazandı. Esteban Ocon iki sene üst üste şampiyonluk almıştı ve kesinlikle kendini hazır hissediyordu. 2016 yılında beklediği tam olarak gerçekleşmese de sevindiren gelişmeler olmuştu. Hem Renault takımında test sürüşlerine başlamıştı hem de Mercedes takımıyla uzun yıllı bir kontrat imzalamıştı. Artık hazırlık sürecinin sonuna geldiğini o da biliyordu ve 2017 sezonu için sonuna kadar hazırdı.
2017 sezonunda Esteban Ocon, hayallerinin peşinden koştuğu bu yolda amacına ulaşmıştı. Formula 1’de Sahara Force India pilotu olarak yer alıyordu. Sıradaki hedef ise başarıya ulaşmaktı. Sezon içerisinde oldukça istikrarlı sonuçlar elde ederek puanlar toplamıştı. Takım arkadaşı Sergio Perez’in bir sıra gerisinde sezonu 8. olarak bitirmişti. 2018 yılında takımıyla devam ediyordu fakat Sahara Force India çalkantılı bir zaman geçiriyordu. Force India’nın kapanması kesinleşmişti sonrasında zengin iş adamı Lawrence Stroll devreye girerek takımın büyük bölümünü satın aldı. Artık Racing Point adıyla yarışmaya devam edeceklerdi ama Lawrence Stroll oğlunun da gelecek sezon için pilot kadrosunda olmasını istemişti. Bu da takımdan bir kişinin kesin ayrılacağı anlamına geliyordu. Bu Esteban Ocon için daha ikinci sezonunda oldukça fazla aksiyon demekti. Sezon sonuna kadar takım arkadaşıyla rekabet içinde olan Ocon, bu savaşı kaybetmişti. Lance Stroll’e koltuğunu kaptırmış ve Mercedes takımına yedek pilot olarak dahil olmuştu. Bu, boşa geçirilecek bir sene demekti. 2019 senesini bu şekilde geçiren Ocon, Nico Hülkenberg’in Renault ile yollarını ayırmasının ardından yeniden bir şans bulmuştu. Kendi ülkesinin takımında yarışma fırsatı yakalamıştı ve bu şansı iyi değerlendirmeliydi. Daniel Ricciardo ile takım arkadaşıydı ve onu yakalamak oldukça zordu. Yine de Renault ile ilk sezonu olduğu için performansı kabul edilebilirdi. Puanlar topladı ve sezonun sonlarına doğru Bahreyn’de yarışı ikinci sırada bitirdi. Formula 1 kariyerinin ilk podyumunu alan Esteban Ocon, 2021 sezonunu beklemeye başlamıştı. 2021 sezonunda Renault takımı Alpine adıyla pistte yer alıyordu. Bazı konularda değişikliklere gidilmişti. Daniel Ricciardo’dan boşalan koltuğa tecrübeli pilot Fernando Alonso getirildi. Esteban Ocon için adeta bir efsaneden ders alma fırsatıydı. Sezona ortalama sonuçlarla başlayan Ocon’un yaz arası öncesi düşüşe geçen performansından çoğu kişi şikayetçiydi. Esteban Ocon ise yaz arasına girmeden önce gerçekleşen son yarışta inanılmazı başardı. Macaristan’da yarışı kazanmayı başaran Esteban Ocon, hem F1 kariyerinin ikinci podyumunu hem de F1 kariyerinin ilk zaferini almayı başardı. Esteban Ocon, kariyerine Alpine takımında devam ediyor ve her geçen gün performansının üzerine koymaya devam ediyor.