Verstappen Farkı Açıyor: Fransa GP
Antrenmanlar ve Sıralama
Sezoun 12. yarışı olan Fransa Grand Prix’sinin yapıldığı Paul Ricard pistinde ilk antrenmanlardan itibaren giderek artan yoğun sıcaklar vardı. Bu sıcakların araba performansını ne derece etkileyeceği ve araçların dayanıklılık sorunu yaşayıp yaşamayacağı merak konusuydu. Bunlarla beraber lastiklerin yönetilmesi de çok daha büyük önem taşımaya başlamıştı. Bunlar olurken FIA’nın da bu hafta için pit yolu kurallarını değiştirip pitlerin sürelerini 4 saniye civarı arttırması da takımların pit stratejilerini yeniden planlamasına sebep oldu.
Yarış öncesinde Sainz’ın motor değişikliği yapmasıyla en arka sıradan başlayacak olması Ferrari için zor bir yarış olacağı sinyalini verir gibiydi. Sıralama turlarında Sainz çok iyi bir turla Q2 ye kaldı. Yarıştaki hızına dair bir işaretti bu. Q2’den itibaren ferrari pit duvarı tarafından Leclerc’e yardım etmekle görevlendirildi. Uzun düzlükte Leclerc’e hava koridoru sağlaması Leclerc’in en yakın rakibi Verstappen’e 0.3 saniye fark atmasına yardımcı oldu. Ferrari ve Leclerc yine tek turda en hızlı takımdı. Sıralamaların ardından grid dizilişi şöyle şekillendi.
1. | Leclerc | Ferrari |
2. | Verstappen | Red Bull |
3. | Perez | Red Bull |
4. | Hamilton | Mercedes |
5. | Norris | McLaren |
6. | Russell | Mercedes |
7. | Alonso | Alpine |
8. | Tsunoda | AlphaTauri |
9. | Ricciardo | McLaren |
10. | Ocon | Alpine |
11. | Bottas | Alfa Romeo |
12. | Vettel | Aston Martin |
13. | Albon | Williams |
14. | Gasly | AlphaTauri |
15. | Stroll | Aston Martin |
16. | Zhou | Alfa Romeo |
17. | Schumacher | Haas |
18. | Latifi | Williams |
19. | Sainz | Ferrari |
20. | Magnussen | Haas |
Yarış
Startla beraber çok iyi kalkan isimler vardı. Hamilton çok iyi bir kalkışla Perez’i arkasına alırken Redbull’un stratejisini değiştirmesine sebep verdi. Alonso aynı şekilde harika bir startla 5. sıraya çıkarken HAAS’lar ve Sainz da iyi kalkan isimlerdi.
Leclerc startın ardından yerini korusa da Verstappen’le arayı açamadı. İlk turlardan itibaren Verstappen’e DRS versede yerini korumasını bildi. Arkada ise Checo Perez bir türlü Hamilton’u geçemeyince aradaki fark açılmış oldu. Russel ise Alonso’yu geçerek 5. sırayı aldı. Yaşlı Kurt Alonso ise bildiğimiz soğukkanlı haliyle yerini koruyarak yarışa devam ediyordu. Çok iyi yarış çıkaran Carlos Sainz ise 10. sıraya kadar yükseldi.
Bu sırada RB pit duvarı Leclerc’le farkı 1.7 saniyeye gelince Verstappen’i sert lastik için pite aldı. Bundan 2 tur sonra ise Leclerc son sektörde bariyerlere girdi. İnanılmaz üzgün ve sinirli olan Leclerc yarışa böylece veda etti. Bu kazadan sonra Güvenlik Aracı çıkınca tüm grid pite girdi ve Verstappen pist üstü lideriğini eline aldı. Pitten çıkarken tehlikeli sürüş yapan Sainz ise 5 saniye ceza aldı. Bu pitlerden sonra sıralama şu şekilde oluştu; Verstappen, Hamilton ,Perez, Russell, Alonso, Norris, Ricciardo, Sainz, Ocon, Stroll.
Güvenlik aracı içeri girdikten sonra Verstappen hemen arayı açarak rahat bir yarış galibiyetine doğru gitmeye başladı. Bununla beraber Hamilton’da Perez arayı açtı. Günün kahramanı Sainz ise güvenlik aracı dışarı çıkar çıkmaz aynı turda Ricciardo ve Norris’i kolayca geçti. Önündeki vatandaşı Alonso’yu da rahat bir şekilde geçtikten sonra Russel’in arkasına geldi. Perez ile girdiği mücadelede sonuç alamayan Russel zaman kaybedince Sainz İngiliz rakibine yaklaştı vce geçişini tamamlayarak 4. sırayı aldı. Olağanüstü bir hızla yarışa devam eden Sainz’ın Perez’e yetişmesi de çok sürmedi. Perez’den DRS almaya başlamasıyla geçiş yapmak için atak yapan Sainz’ın tek rakibi Perez değildi. Geçiş yapmak için atak yaptığı turda akıl tutulması yaşayarak kendisini pite çağıran oit duvarıyla da mücadele ediyordu İspanyol pilot. İlk pit çağrısında reddeden ve start düzlüğünde Perez’i geçip 3. sırayı aldıktan sonra pit duvarına da serzenişte bulundu. Buna rağmen tekrar pite çağırılan Sainz pite girince 9. sırada yarışa döndü. Bu duruma anlam veremese de geçişlerine devam edip yükselen Sainz, 5. sırada yarışı bitirdi.
Ön tarafta ise rahat bir yarış süren Verstappen ve Hamilton’un arkasında 3. lük savaşı vardı. Perez’i kovalasa da geçemeyen Russell aradığı fırsatı yarışın son turlarından Guanyu Zhou’nun sebep olduğu sanal güvenlik aracında buldu. SGA’nın bitmesiyle çok ağır kalan Perez’i avlayan Russell sonrasında geçişe izin vermeyerek Mercedes’teki ilk podyumuna 3. sıradan çıktı.
Yarış sonunda oluşna grid sıralaması ise şu şekilde:
- Max Verstappen Red Bull 53 Laps
- Lewis Hamilton Mercedes +10.587
- George Russell Mercedes +16.495
- Sergio Perez Red Bull +17.310
- Carlos Sainz Ferrari +28.872
- Fernando Alonso Alpine +42.879
- Lando Norris McLaren +52.026
- Esteban Ocon Alpine +56.959
- Daniel Ricciardo McLaren +60.372
- Lance Stroll Aston Martin +62.549
- Sebastian Vettel Aston Martin +64.494
- Pierre Gasly AlphaTauri +65.448
- Alex Albon Williams +68.565
- Valtteri Bottas Alfa Romeo +76.666
- Mick Schumacher Haas +80.394
- Zhou Guanyu Alfa Romeo DNF
- Nicholas Latifi Williams DNF
- Kevin Magnussen Haas DNF
- Yuki Tsunoda AlphaTauri DNF
- Charles Leclerc Ferrari DNF
Bu sonuçlarla sezonun 8. yarış galibiyetini alan Verstappen şampiyonadaki en yakın rakibi Leclerc ile puan farkını 63’e çıkardı.
Bir sonraki durak ise Yaz Arasından önceki son yarış olan Macaristan Grand Prix.
Eyüp Burak Dağcı