F1

2007: Bir Efsanenin Doğuşu

Formula 1 dünyası daha önce de şampiyonluk için heyecanlı mücadeleler görse de Alonso-Hamilton-Räikkönen üçlüsü ve ara sıra Räikkönen’i geri plana iterek araya kaynayan Massa ile 17 yarışlık 2007 sezonu, hafızalardan silinmeyecek bir şampiyonluk mücadelesine tanıklık etti. 

Formula 1’in unutulmaz isimlerinden Fernando Alonso, 2003 yılında tam zamanlı pilot olarak katıldığı Renault ile 2005 ve 2006 sezonlarında şampiyon oldu. 2007’de Mclaren ile anlaşarak yeni sezonda da bu başarısını devam ettirme hayalleriyle yola çıktı. Fakat o sene, Mclaren takımına yeni katılan tek isim kendisi değildi. Formula 1 dünyasına ilk adımlarını Mclaren ile atan günümüzün efsanesi Lewis Hamilton, daha ilk yarışlarda ne kadar değerli bir yetenek olduğunu göstererek dikkatleri üzerine çekti. 

Mclaren ikilisinin sezon boyunca karşılaştığı en büyük tehdit ise Formula 1’in efsanevi takımı Ferrari’ydi. Takımda, 2006 yılında Ferrari ile yarışıp elde ettiği üçüncülükle beraber yoluna devam eden Felipe Massa ve 2003-2005 sezonlarında Mclaren ile sürücüler şampiyonasında 2. olduktan sonra 2007 sezonu için Ferrari ile anlaşan Kimi Räikkönen vardı. 

Sezonda neler olduğunu anlatmaya başlamadan önce, 2007 sezonunda eski puanlama sisteminin kullanıldığını ve bu sistemde pole pozisyonu veya en hızlı tur için puan verilmediğini belirtelim. (1. – 10 puan, 2. – 8 puan, 3. – 6 puan, 4. – 5 puan, 5. – 4 puan, 6. – 3 puan, 7. – 2 puan ve 8. -1 puan)

Sil Baştan

Sezonun ilk yarışı olan Avustralya GP’nin galibi pole pozisyonundan başlayıp yarışın büyük çoğunluğunda lider giden ve en hızlı turu atan Räikkönen oldu. Bu galibiyeti onu, 1989’dan beri Ferrari ile çıktığı ilk yarışı kazanan ilk pilot yaptı. Yarışa 2. başlayan Alonso, yarışın ilk turundan kaybettiği 2 pozisyonu geri almayı başardı ve damalı bayrağı gören 2. isim oldu. Formula 1’in yeni çaylağı Hamilton ise hem üçüncülüğü hem de o zamanların “ilk yarışında podyuma çıkan ilk pilot” unvanını/rekorunu elde etti. İlk sıralama turlarında elenerek yarışa 16. başlayan Massa ise altıncılığa kadar yükselerek puan almayı başardı.

Mclaren’ın yıldızının parladığı Malezya GP’de pole pozisyonunun sahibi Massa birinciliğe tutunamayarak yarışı 5. tamamladı. Massa’nın hemen yanından başlayan Alonso ilk turun ilk dönemeçlerinde rakibini geçti ve kazandığı yeri korumayı başararak Mclaren ile ilk zaferini aldı.  Yarışa 3. başlayan Hamilton, Räikkönen’i geçerek yarışı ikincilikle bitirdi. Räikkönen kaybettiği pozisyonun ardından üçüncülüğe tutunarak podyumun son basamağına çıkan isim oldu. 

Bu kategoride ilginizi çekecek başka yazılar da var... / Kaçırmayın.

Bahreyn ve İspanya GP’lerinde şansı oldukça yaver giden Massa, pole’de başladığı yarışların çoğu turunda lider giderek hanesine 2 zafer ekledi. Hamilton iki yarışta da 2. olup podyum serisine devam ederken, Räikkönen Bahreyn’de 3. olarak podyuma çıkan isim oldu. Bahreyn’den sonra pilotlar şampiyonasında Massa rakiplerine iyice yaklaşarak adını dördüncülüğe yazarken; Alonso-Räikkönen-Hamilton üçlüsünün puanları 22’de eşitlendi ve bu üçlü için şampiyona mücadelesi adeta yeniden başladı. Fakat İspanya GP’nin 9. turunda Räikkönen’in yarıştan çekilmek zorunda kalması ona, pilotlar şampiyonasındaki yerini Massa’ya kaptırmasına mal oldu. Bu yarışta podyumun bir diğer ismi, yarışa 2. başlayan Alonso’ydu.

Çaylağın Gölgesi

Sezonun en prestijli ve ikonik yarışı olan Monako GP, Mclaren’ın dominasyonu ile sonuçlandı. Alonso 2007’deki 2. galibiyetini aldı ve podyumu, yarışı 2. bitiren takım arkadaşı Hamilton ve 3. olan Massa ile paylaştı. Sezonun 6. yarışı olan kaotik Kanada GP, yarış dışı kalan Massa ya da yarışı arkalarda bitiren Räikkönen ve Alonso için hatırlanmaya değer değildi fakat Hamilton için oldukça tarihi bir yarıştı: kariyerinin hem ilk pole pozisyonunu hem de ilk galibiyetini aldı. Bir sonraki durak olan ABD’de, yarış boyunca takım arkadaşı ile liderlik için mücadele eden Hamilton 2. galibiyetini de elde etti ve Alonso damalı bayrağı gören 2. isim oldu. Ferrari’ler de Mclaren pilotlarının arkasındaki yerlerini aldılar ve Massa podyumun sahibi olurken Räikkönen ise kıl payı kaçırarak yarışı 4. bitirdi. 

Räikkönen, Fransa ve İngiliz GP’lerinde birinci olarak oyuna geri döndüğünü kanıtladı. Fransa’da güçlü bir yarış ortaya koyarak 2. olan Massa, İngiltere’de aynı performansı gösteremeyerek 5. oldu ve   şampiyonadaki yerini 1 puan farkla Räikkönen’e kaptırdı. Bu iki yarış boyunca podyumdan inmeyen Hamilton ise toplamda 9 podyumla “Formula 1’de çıktığı ilk yarıştan itibaren en çok podyuma sahip olma” rekorunu kırdı. Alonso, Fransa’da arkalara düşse de İngiltere’de kendini toparlayarak şampiyona rakiplerinin yanında podyuma çıkmayı başardı. 

Yağmuru bol bir yarış olan Avrupa GP, 2. başlayıp yarışı kazanan Alonso’nun şampiyonada Hamilton’ı yakalamasını sağladı. Talihsizlikler, sıralama turlarında yaşadığı tekerlek sorunu nedeniyle yarışa gerilerden başlayan çaylağın peşini bırakmadı ve hepsinin üstüne kötü pit-stop stratejileri de eklenince puan alamadan yarışı 9. olarak tamamladı. Pole pozisyonundan başlayan Räikkönen ise aracındaki mekanik arızalar nedeniyle yarıştan çekilmek zorunda kalırken, takım arkadaşı Massa yarışı 2. bitirerek podyuma çıkan bir diğer isim oldu. Bu yarışın arkasından gelen Macaristan GP, yarışı 13. olarak bitiren Massa’yı şampiyonada üçüncülükten tekrar düşürürken, Mclaren ikisili açısından bir başka kırılma noktası oldu. Sıralama turları esnasında pit-stopta Hamilton’ı engelleyen Alonso, pole pozisyonunu elde etse de 5 sıra grid cezası aldı ve pole’ü Hamilton’a kaptırdı. Yarışın istisnasız her turunu lider götüren çaylak, kariyerinin 3. zaferini aldı ve yarışı 2. bitiren Räikkönen ile podyumu paylaştı. Alonso ise 6. başladığı yarışta dördüncülüğe kadar yükselebildi. Yine de şampiyonadaki yerini korudu ve Kanada’dan beri şampiyona lideri olan Hamilton’a biraz daha yaklaştı.

Massa Türkiye’de zafer kazansa da daha sonraki yarışlarda istediği gibi bir performans gösteremediği için şampiyonada dördüncülüğe razı olmak zorunda kaldı. Sonraki 2 yarışta Alonso’nun (İtalya GP) ve Räikkönen’in (Belçika GP) birer birincilik elde etmesiyle iki rakibin şampiyona puanları birbirine iyice yaklaştı. Japonya GP’sinde, 2007 sezonunda ilk kez bir Mclaren aracı (Alonso) kazaya karışarak yarış dışı kaldı. Pole pozisyonundan başlayıp en hızlı turu atarak damalı bayrağı ilk gören Hamilton oldu ve Räikkönen de 3. olarak onu podyumda yalnız bırakmadı. Bu yarış, Räikkönen ve Alonso arasındaki puan farkını azaltırken Mclaren pilotlarının puan farkının tekrardan açılmasına yol açtı. 

Adım Adım Zafere

Sezonun 16. yarışı olan Çin GP’sinde, sıralama turlarında Räikkönen çoğu zaman en iyi zamanı alsa da Hamilton onun süresini geçmeyi başardı ve kariyerinin 6. pole pozisyonunu elde etti. Räikkönen, yarışa 2. olarak başlarken üçüncülüğü Massa kaptı ve Alonso dördüncü başlayan isim oldu. 31. tura doğru lastikleri iyice yıpranan Hamilton, pozisyonunu korumaya yetecek kadar tempoya sahip olmadığı için lider götürdüğü yarışı Räikkönen’e bırakmak zorunda kaldı. Pite girmeye çalıştığı sırada virajı alamadı ve yol kenarındaki çakıllı zemine girerek orada takılı kaldı. Räikkönen’in yarışı kazanması ve Alonso’nun 2. olmasıyla kariyerinde ilk defa yarış dışı kalan Hamilton’ın şampiyonluğu tehlikeye girdi. Yarışı 3. olarak bitiren Massa, 86 puanla pilotlar şampiyonasındaki dördüncülüğünü garantilemişken liderlik, 107 puanla Hamilton’ın ellerindeydi. Alonso 103 ve Räikkönen 100 puanla şampiyonluğun peşinden koşan diğer isimlerdi. 

Son Durak

2007’nin son yarışı olan Brezilya GP’sinde, sezon başından beri güçlü bir çekişmeyle son yarışa kadar gelen Hamilton-Alonso-Räikkönen üçlüsünden kimin şampiyon olacağı üç günlük bir maratonun ardından belli olacaktı. Heyecanlı yarışın sıralama turları sonucunda bu üçlü, pole pozisyonunu Massa’ya kaptırsa da onun hemen ardından griddeki yerlerini aldılar (2. Hamilton, 3. Räikkönen, 4. Alonso). 

Hamilton, ilk virajda Räikkönen’e ve 3. dönemeçte de takım arkadaşına geçildi. Diğer araçlara karşı savunma yapmaya çalışırken frenlerini kilitledi ve pistin dışına çıktı. Aracı toparlayıp piste geri döndüğünde 8. sıradaydı. Birkaç tur sonra iki pozisyon kazanmayı başarmıştı ki şanssızlıklar peşini bırakmadı ve vites kutusu problemi yüzünden yavaşlamaya başladı. Arabalar teker teker yanından geçerken aracını sıfırlamayı ve yeniden çalıştırmayı başardı fakat 18. sıraya kadar düşmüştü. Hamilton kaybettiği pozisyonları geri almaya çalışırken yarışın ön sıralarında bir değişiklik yoktu. Ferrariler en öndeydi ve Alonso 12 saniye farkla onları takip ediyordu. 

Yarışın ilerleyen zamanlarında, sürekli en hızlı tur rekorunu kırıp yarış lideri Massa’ya yaklaşan Räikkönen, sonunda liderliği elde etti. O sırada Alonso yarıştaki dördüncülüğünü korurken Hamilton 59. turda sekizinciliğe kadar yükseldi. 71. turun sonunda Räikkönen damalı bayrağı gören ilk kişi oldu. Yarışı Massa 2. ve Alonso 3. bitirerek onu podyumda yalnız bırakmazken Hamilton yarış sonunda yedinciliğe kadar yükselebildi.

Eski puanlama sistemine göre yarışı kazanıp 10 puan alan Räikkönen’in total puanı 110’a yükselirken 3. olan Alonso hanesine 6 puan daha ve Hamilton yedinciliği ile hanesine 2 puan daha yazdırarak totalde 109 puana ulaştılar. Böylece, yalnızca 1 puan farkla 2007 Pilotlar Şampiyonu Ferrari pilotu Räikkönen oldu. 

Hamilton şampiyonluğu kıl payı kaçırmış olsa da Formula 1 dünyasındaki ilk senesinden bu kadar güçlü bir performans sergilemesi, ileriki yıllarda bir efsaneye dönüşeceğinin haberciydi.

Zeynep GÜVEN

         Paylaş ya da Gönder

NBA Maçlarının TV Programı, Skorlar ve Sonuçlar

Bu kategoride ilginizi çekecek başka yazılar da var... / Kaçırmayın.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu