Şampiyonluk İçin Savaşmak: Fernando Alonso
Bu şampiyonluğu aileme ve kariyerim boyunca beni destekleyen tüm yakın arkadaşlarıma adıyorum. İspanya Formula 1 kültürü olan bir ülke değil ve bu yüzden bu yoldaki her etapta, yalnız bir şekilde savaşmamız gerekti. Takımıma çok teşekkür ediyorum. Onlar F1’in en iyileri. Bu işi beraber başardık. Ben dünya şampiyonu oldum ama hepimiz şampiyonuz ve onlar bunu hakediyorlar.
Fernando Alonso (İlk şampiyonluğunun ardından)
Fernando Alonso, 7 Mayıs 1981 yılında İspanya’nın kuzey bölgesinde yer alan Oviedo’da dünyaya geldi. Alonso’nun babası Jose Luis Alonso motor sporlarına tutkulu birisiydi. Amatör bir kart yarışçısı olan babası, Fernando Alonso’ya da bu sevgiyi aşıladı. Fernando daha 3 yaşındayken babasının yaptığı kart aracını kullanmaya başladı. İlk kez direksiyon başına oturan Fernando Alonso, ileride nasıl bir hayatı olacağını bilmiyordu. Yıllar geçti ve Fernando, babasıyla birlikte tüm İspanya’yı dolaşmaya başladı. Kart yarışlarında kendini göstermek isteyen Alonso, 1994,1996 ve 1997 yıllarında katıldığı yarışlarda 3 zafer elde etti. 18 yaşındayken eski Formula 1 pilotu Adrian Campos’un desteğiyle Euro Oper MoviStar by Nissan yarışına katıldı ve kazandı. Kariyeri hızla ilerliyordu ve bu yolun sonu Formula 1 olmalıydı. 2000 yılında Formula 3000’de yarıştı. Spa’da şampiyonluk kazandı ve artık önü açıktı. Fernando Alonso, 2001 sezonunda European Minardi takımı için Formula 1’de yer alacaktı.
Formula 1’deki ilk sezonu onun için zorlayıcıydı. Sezonu hiç puan alamadan bitirdi. Kullandığı araç oldukça kötüydü. Yine de orta sıraları zorladığı yarışlarda kendini biraz olsun gösterme fırsatı olmuştu. Kötü geçen sezonun ardından 2002 sezonunda ana pilot kadrosunda kendine yer bulamadı. Yine de Renault takım menajeri Flavio Briatore onun yeteneklerinin farkındaydı. Fernando Alonso’yu test pilotu olarak takıma aldı. Bu sezonu test pilotu olarak geçirdikten sonra yeniden yarışma vakti gelmişti. 2003 sezonunda Fernando Alonso, Jarno Trulli ile birlikte Renault takımında yarışıyordu. Fernando, sezona çok iyi bir başlangıç yaptı. Daha ikinci yarışında Malezya’da kariyerinin ilk podyum başarısını yaşadı. Bir sonraki yarışta bunu yine yaptı. Bu sezon içerisinde 4 kez podyum başarısı gösterdi ve Macaristan’da kariyerinin ilk yarış galibiyetini kazandı. Sezonu takım arkadaşının bir sıra önünde altıncı sırada bitirdi ve Renault’un doğru bir karar verdiğini herkese gösterdi.
2004 sezonunda Fernando Alonso, her geçen gün kendini geliştirmeye devam ediyordu. Podyumu zorlamak ve podyuma çıkmak artık onun için klasikleşmişti. İstikrarlı geçen sezon sonunda dördüncü sırada yer aldı. Şampiyon Michael Schumacher’e her geçen gün daha çok yaklaşıyordu. 2005 sezonunda İspanyol pilotun takım arkadaşı Giancarlo Fisichella’ydı. Sezona muhteşem bir giriş yapan Fernando Alonso, öyle de devam ettirdi. Her geçen sezon gelişime devam etmişti ve bu başarı hak edilmiş bir başarıydı. Fernando Alonso, 2005 sezonunda Formula 1 şampiyonu oldu. Renault takımı da bu sezonu şampiyon tamamladı.
Şampiyonluğun ardından Alonso, Renault ile yeni sözleşme imzaladı. 2006 sezonu için favoriler arasında gösteriliyordu. En büyük rakibi ise Michael Schumacher’di. Alonso harika bir sezon başlangıcı yaptı fakat FIA sezon arasında alınan bir kararla Renault’un ayarlanmış kitlesel amortisör cihazını yasakladı. Lastik lastiğe mücadelelerin olduğu bu sezon sonunda kazanan isim yine Fernando Alonso oldu. Schumacher’i bir kez daha mağlup etti ve ikinci şampiyonluğunu kazandı. İki sezon üst üste şampiyonluk yaşayan Alonso için Renault takımından ayrılık vakti geldi. Yeni sezon için McLaren Mercedes takımıyla anlaştı. Takım arkadaşı ise Lewis Hamilton olacaktı.
2007 sezonuna iyi bir başlangıç yapan Fernando Alonso, takım arkadaşı Lewis Hamilton ile çok kez sorun yaşadı. Medyanın görüşü de Lewis Hamilton’un takım tarafından korunduğu ve ona öncelik verildiği doğrultusundaydı. İki kez dünya şampiyonluğu yaşayarak bu takıma gelen Alonso bu duruma fazlasıyla kızmıştı. Takım ile arası iyi olmadı ve açıklamalarında da iki pilota farklı davranıldığını her zaman söyledi. Şampiyonluk yarışında Lewis Hamilton ve Alonso çekişmeye devam etti. Takım arkadaşlarının bu çekişmesi sonucunda fırsattan yararlanan Kimi Raikkonen sezonu şampiyon olarak bitirdi. Alonso ikinci sırada yer alırken takım arkadaşı Lewis Hamilton aynı puanla üçüncü sıradaydı. Olaylı sezon sonunda Alonso takımdan ayrıldı ve iki kez şampiyonluk yaşadığı Renault takımına geri döndü. 2008 sezonunda Fernando Alonso, Nelson Piquet Jr ile birlikte Renault F1 takımında yarışacaktı.
Ortalama bir sezon geçiren Alonso, sezonu altıncı sırada tamamladı. Sezon içerisindeki ilk yarış galibiyetini Singapur’da takım arkadaşı Nelson Piquet Jr’ın kazasından sonra şanslı bir konumda yer alıp pite girişi sayesinde almıştı. Bu da yıllarca unutulmayacak Crashgate skandalının gerçekleştiği o yarıştı. Sezon sonunda şampiyon Lewis Hamilton oldu. 2009 sezonunda Renault iyice gerilemeye başladı. Alonso genellikle orta sıralarda yer aldı ve sadece bir podyum başarısı gösterdi. Sezonu dokuzuncu sırada bitirdi ve takımdan ayrıldı. 2010 sezonunda Felipe Massa ile birlikte Ferrari için yarışacaktı.
2010 sezonuna harika bir başlangıç yapan Alonso, Ferrari ile çıktığı ilk yarışı kazandı. İstikrarlı bir sezon geçirdi ve şampiyonluğu 4 puanla kaçırdı. Şampiyon, Red Bull pilotu Sebastian Vettel oldu. Fernando Alonso ise takım arkadaşı Felipe Massa’nın 4 sıra önünde ikinci sırada yer aldı. 2011 sezonuna şampiyonluk umutlarıyla başlayan Alonso, elinden geleni yapsa da Sebastian Vettel’i geçmek hiç kolay değildi. Sezon sonunda Alonso üçüncü sırada yer alırken Sebastian Vettel şampiyon oldu. 2012 sezonunda da yine aynı senaryo vardı. Red Bull ve Ferrari rekabeti yani Vettel ve Alonso rekabeti. İnanılmaz bir sezonun ardından sonuç yine değişmemişti. Alonso üç puan farkla şampiyonluğu kaçırarak ikinci oldu. Sebastian Vettel ise üçüncü kez şampiyon olmuştu. 2013 sezonunda ise bu fark daha da açılmıştı. Her ne kadar yine başa baş bir mücadeleyle başlasa da Sebastian Vettel son dokuz yarışın hepsini kazanarak şampiyon oldu. Fernando Alonso ise yine ikinci sırada yer aldı.
2014 sezonunda Fernando Alonso, Ferrari ile yola devam etti. Takım arkadaşı ise Kimi Raikkonen oldu. Sebastian Vettel dominasyonu bitmiş olsa da Ferrari pek gelişim gösteremedi. Fernando Alonso sezonu altıncı sırada bitirdi. Kimi Raikkonen ise 12. sırada yer aldı. Şampiyon ise Alonso’nun ezeli rakiplerinden biri olan Lewis Hamilton oldu. Artık Ferrari ile ayrılık vakti geldi ve 2015 sezonu için McLaren takımıyla anlaştı. Honda motoruna geçen McLaren ile yoluna devam etme kararı alan Alonso, kötü bir sezon geçirdi. Sezonu 17. sırada bitirdi ve bu sezon Alonso hayranlarının unutmak istediği bir sezon olarak hafızalarda kaldı. 2016 sezonunda ise takım biraz daha gelişim gösterdi. Alonso orta sıralarda mücadele etti ve sezonu onuncu sırada bitirdi. 2017 sezonu ise yine kötü bir sezondu ve 15. sırada sezonu bitirdi. Yıllarca şampiyonluk için mücadele eden bir pilot için McLaren çatısı altında geçen bu yıllar zorlayıcı olmuştu. 2018 sezonu Fernando Alonso’nun Formula 1’e veda sezonu oldu. Sezonu 11. sırada tamamladı. Seyircilere veda etmek için donut gösterisi yapan Alonso’ya eşlik eden iki isim vardı. Bir yanında McLaren çatısı altında çok kez sorun yaşadığı Lewis Hamilton, diğer yanında da yıllarca şampiyonluk için rekabet ettiği Sebastian Vettel… Fernando Alonso, her ne olursa olsun asla pes etmediğini ve şampiyonluk ihtimalinin kokusunu aldığı anda sonuna kadar şartları zorlayabileceğini herkese gösterdi.
Efsaneler arasına ismini yazdıran Fernando Alonso 3 yıllık aranın ardından Formula 1’e geri döndü ve Alpine takımı için yarışmaya devam ediyor. Formula 1 hayranları da efsanevi pilotu izleyebilmenin mutluluğunu yaşıyor.