Buz Adamın Doğuşu
Takvimler 2000’in Eylül ayını gösterdiğinde Ferrari, Mclaren ve Sauber’in de içinde bulunduğu bu 3 takım 2001 yılı için pilotlarını test etmek ve araçları için veri toplamak amacı ile İtalya’nın Mugello pistinde özel bir test ayarlamıştı. Ferrari ve Mclaren veri toplamak için ayarladıkları bu testlerde Sauber’in başka bir planı vardı.
O zamanki Sauber patronu Peter Sauber daha önce hiç Formula 1 aracı kullanmayan, sadece alt serilerde 23 yarışlık bir geçmişi olan, Finlandiya’nın Espoo şehrinde doğan 20 yaşındaki Kimi Raikkonen için özel bir test hazırlamıştı. Peter Sauber bu işi çok gizli bir şekilde gerçekleştirmek için Raikkonen’e “Eskimo” adını vermişti. Sauber bu testlere Kimi Raikkonen’in haricinde Kimi’ye yardım etmesi ve araca veri sağlaması amacıyla geçen hafta Monza’da 8. olan Pedro Diniz ile de katılmıştı.
Bu terslerin ilk gününde Diniz’in en hızlı turu 1.27.654’dü ve Raikkonen Diniz’den %50 oranında daha az tur atarak 2,4 saniye daha yavaştı. Raikkonen ilk gün aracı kurmaya ve ilk defa bindiği Formula 1 aracına alışmak ile geçirdikten sonra 2. Gün attığı 6. turunda Diniz’den 0,5 saniye daha hızlıydı. O zamanki Sauber ekip lideri Jacky Eeckelaert ve Sauber ekibi, Raikkonen’in vücudunun bu kadar yüksek hızlara alışık olmadığı için korumak istediler. Koruma şekilleri ise 1 piste çıkış 3 zaman turu ve 1 pite dönüş turu olmak üzere 5 turluk, 7 defa olan bir program hazırladılar. Bu 5 turluk programın aralarında ise Raikkonen’e boynunda ve vücudunda hasar olmaması için masaj yapılıyordu. Masaj bittikten sonra ise Raikkonen, Ferrari adına test yapan Michael Schumacher’in viraj geçişlerini izliyordu.
Jacky Eeckelaert: “İlk günün akşamında, ikinci gün için program yaparken, kaldığım motorhome’un kapısı çaldı. Gelen Michael’dı. Sauberi süren yeni sürücünün kim olduğunu sordu. Ona Kimi olduğunu ve 12 ay öncesine kadar sadece kartingte yarıştığını söyledim. “Şey, bu çocuk çok, çok hızlı olacak” dedi. İşte bu yüzden Kimi’nin doğru yolda olduğuna ikna oldum.””
Son test gününde Jacky Eeckelaert: ”Artık Raikkonen’in sıralama seansıymış gibi turlaması için aracına 50 kg yakıt koyarak iyi bir tur beklediğimizi söyledik, herhangi bir kaza durumunda ise her şey biterdi. Raikkonen aracındaki benzin ağırlığına rağmen çok iyi bir tur atmıştı. Sonrasında 12 kg’lık yakıt koyarak bir daha piste gönderdik ve güzel bir tur attı. Pite geldiğinde beklediğimiz tur süresini yakalamıştı, önceki turuyla arasında 1,2 saniyelik bir gelişim vardı. Sıralama modunu bilmeyen biri için bu değerler gerçekten çok iyiydi”. Raikkonen bu testler boyunca araca hiç zarar vermemişti aracı limitlerde de kullanmıyordu her zaman yedekte bir hızı vardı. Sauber bu testlerden çok memnun kaldı ve FIA’yı, Raikkonen’e süper lisans çıkartmak için ikna etti.
Raikkonen kendisine verilen şansı çok iyi kullanmıştı ve elinden gelenin en iyisini yapmıştı. Sonraki sene ise Sauber ile Formula 1’e giriş yaptı ve bu 20 yıllık kariyeri başlamış oldu.
İzzet Emir Töngü