Madrid’den Maranello’ya Uzanan Macera: Carlos Sainz Jr.
Carlos Sainz Jr., 1 Eylül 1994 tarihinde Madrid’de dünyaya geldi. Adını ralli yarışçısı olan babasından alıyordu. Yarışçı bir ailede doğmak onu da bu serüvene götürüyordu. Onun hedefi ise ralli değil Formula 1’di. İlk olarak 2010 yılında, henüz 16 yaşındayken Formula BMW Avrupa ve Pasific serisinde 16 yarışta yer aldı. 1 galibiyet, 5 podyum başarısı göstererek seriyi 4. sırada tamamladı. Aynı sene Eurocup Formula Renault serisinde 4 yarışta yer aldı ve bir podyum başarısı gösterdi. Hedeflediği yer için bundan daha fazlası gerekiyordu ve Carlos bunun farkındaydı. 2011 yılında Eurocup Formula Renault serisi tam da istediği gibi gitmişti. Toplam 2 seride yarışmıştı. Northern serisinde birinci, Avrupa Kupası serisinde ikinci olmuştu. Bu başarı sonucunda adını duyurmaya başlamıştı.
2012 yılında Carlin takımıyla Formula 3 alanında istikrarlı sonuçlar göstermeye başladı. Bu istikrarlı sonuçlardan sonra 2013 yılında GP3 serisinde yarışmaya başladı. GP3 sezonu sonunda 10. sırada yer almıştı. Yer aldığı bir başka alan olan Formula 3.5 serisinde de 19. sırada yer alıyordu. Kötü bir yıl geçiren Carlos Sainz yine de vazgeçmedi. 2014 yılında Formula Renault 3.5 serisinde inanılmaz bir performans gösterdi. Dams takımıyla 17 yarışta 7 galibiyet alarak birinci sırada yer aldı. Bu da Formula 1 takımlarının dikkatini fazlasıyla çekmişti. İspanyol bir pilot olmanın en zor yanı bir efsaneyle karşılaştırılmaktı. Formula 1’e Scuderia Toro Rosso takımıyla ayak bastığında en büyük rakibi idolü olan Fernando Alonso olacaktı. Takım arkadaşıysa Max Verstappen olmuştu. Çaylak sezonunda Carlos Sainz ortalama sonuçlar alarak sezonu takım arkadaşının 3 sıra gerisinde 15. sırada tamamladı. Alonso’nun 2 sıra önünde yer alıyordu. 2016 yılında ise sezona yine Max Verstappen ile takım arkadaşı olarak başlayan Sainz, Rusya GP sonrası Daniil Kvyat ile takım arkadaşı olmuştu. Sıralamada, İlk yarışlarına Red Bull koltuğunda çıkan Kvyat’ın 2 sıra üzerinde 12. sırada yer almıştı. İdolü Alonso ise bu sefer onun iki sıra önündeydi. Bu sezon aldığı istikrarlı sonuçlardan sonra Renault F1 takımı Carlos Sainz’i pilot kadrosuna dahil etti. Sainz, istikrarını sürdürmeye devam etti ve iyi bir sezon geçirdi. Sezonu, takım arkadaşı Hülkenberg’in bir sıra önünde dokuzuncu olarak tamamladı. Renault, 2018 yılı için de onu kadroda tutmaya karar verdi.
2018 sezonunda Sainz, Renault takımına puanlar getirmeye devam etti. Bu kez koltuğu çok sağlam değildi. Renault, gelecek sezon için tecrübeli pilot Daniel Ricciardo ile anlaşmıştı. Carlos Sainz, sezonu Hülkenberg’in 3 sıra gerisinde tamamladı. Carlos Sainz’in Renault macerası sonlanmış olsa da Formula 1’de kalmaya devam ediyordu. Hem de kahramanı, idolü olarak gördüğü Fernando Alonso’nun koltuğunu alacaktı. Alonso’nun emeklilik kararının sonucunda Carlos Sainz Jr. yeni sezon için McLaren takımıyla anlaştı. Takım arkadaşıysa genç pilot Lando Norris olmuştu. Kısa sürede uyumlu bir takım haline geldiler. Sainz için sezon kötü başlasa da iyi sonuçlandı. Brezilya’da kariyerinde ilk kez podyum başarısı kazandı ve sezonu takım arkadaşı Norris’in beş sıra önünde altıncı olarak tamamladı. Hızlı bir pilot olduğunu artık herkese kanıtlamıştı. 2020 sezonunda yine McLaren takımıyla Formula 1’de yer alıyordu. Bu sezonda da İtalya’da podyum başarısı gösteren Carlos Sainz’in yolu değişmek üzereydi. Gelecek sezonda Ferrari koltuğunda yer alacağı açıklanmıştı. Sainz bu sezonu takım arkadaşının 3 sıra önünde 6. sırada tamamlamıştı. Böylece İspanyol pilotun Madrid’de başlayan macerası Maranello’ya uzanıyodu. Her pilotun hayallerini süsleyen kırmızı araba artık onundu. Carlos Sainz Jr., 2021 sezonunda Charles Leclerc ile birlikte Ferrari’de yer alıyor. Tek hedefleri ise Ferrari’yi eski günlerine kavuşturmak.