Bir Varmış Bir Yokmuş: Brawn GP
Pistlere hızlı bir giriş yapan ve aynı hızla yok olan bir zamanların Formula 1’e damgasını vuran takımı Brawn GP’yi bu yazımızda hep beraber yakından tanıyalım.
2008 Sezonunun ardından küresel ekonomik krizden etkilenen Honda fabrika takımı 2009 sezonu itibariyle Formula 1 organizasyonundan çekileceklerini açıkladı. 5 Mart 2009 günü takımın %100 hissesinin satılmasıyla birlikte hissenin %54’lük kısmını alan Ross Brawn, 2009 sezonunda takımın isminin Brawn GP olacağını açıkladı. Takım pilot değişikliğine gitmeyerek 2008 sezonunda Honda takımında yarışan ikili olan Rubens Barrichello ve Jenson Button’la yeni sezonda da yola devam kararı aldı.
29 Mart tarihinde Avustralya GP’siyle başlayan sezonda Jenson Button ilk 7 yarıştan 6 galibiyet (Avustralya, Malezya, Bahreyn, İspanya, Monaco, Türkiye) ve 7 podyum çıkararak muazzam bir işe imza attı ve şampiyona liderliğine adete çöktü. Takım arkadaşı Barrichello ise aynı süre zarfından sadece 3 podyum yakayabildi. Button daha sonraki 5 yarışta sezon başındaki grafiğinden uzak bir görüntü çizerek sadece 9 puan toplayabildi. Rubens Barrichello adına sezonun ilk galibiyeti ise sezonun 11. Yarışı olan Valencia’da geldi, Barrichello bu zaferin ardından 2 yarış sonra Monza pistinde de galibiyete uzanarak sezonun kendisi adına son galibiyetini elde etti.
Sezonun sondan bir önceki yarışı olan Brezilya GP’sinde 5. olan Button bu sonuçla birlikte şampiyonluğunu ilan etti. Button kariyeri boyunca 169 yarış sonunda şampiyon olarak tüm zamanların en fazla yarışa çıktıktan sonra şampiyon olan 2. pilotu oldu. Brawn GP sezonu toplam 8 galibiyet 15 podyumla birlikte 172 puanla noktaladı ve hem takımlar hem de Jenson Button’la pilotlar şampiyonluğu alarak sezonu çifte kupayla tamamladı.
Kasım 2009 yılına geldiğimizde ise Mercedes 110 milyon pound ödeyerek Brawn GP’yi satın aldı. 5 Mart 2009 Tarihinde başlayan Brawn GP macerası 8 ay gibi kısa bir sürede bitti ve Brawn GP ismi grid de sadece 1 sezonluğuna yer almış oldu.
Eralp ISSI